澳洲,so beautiful~


RIMG0479, originally uploaded by Janis Flickr.

想打這篇文章時,突然想到一首歌so beautiful,就拿來當了這篇文章的標題。

待久了澳洲(其實也才14天),但byron的海邊,mullumbimby的山景,讓我真的覺得自己好幸福。這麼美麗天然的環境,都是上帝賜予的禮物,而我竟然可以在這裡享有-看不完的雲,看不完的星星,看不完的美景。

相機始終都無法代替人的眼睛,能交代出的只有拍照者想留下的那一刻。

如果有機會,我會再回到byron bay的海邊,享受赤腳走在街上的樂趣,享受澳洲的so beautiful!

Savege Garden - So Beautiful

Whether I’m right or wrong
無論我對或是錯

There’s no phrase that hits
不會有言語遭到攻擊

Like an ocean needs the sand
就如海洋需要沙

Or a dirty old shoe that fits
或像熟悉的鞋子最合適

And if all the world was perfect
如果這世界全是完美無缺

I would only ever want to see you scars
我反而會關心妳那遺留的傷痕

You know they can have their universe
妳知道嗎 ? 他們雖能擁有全宇宙

We’ll be in the dirt discerning stars
但我們在平凡中找出屬於我們的恆星

And darlin’ you know
親愛的,妳知道嗎 ?

You make me feel so beautiful
因為妳,我感受到人生是如此美好

Nowhere else in the world I wanna be
我不再想去世界任何一處

You make me feel so beautiful
因為妳,我感受到人生是如此美好

Whether I’m up or down
無論我的人生命運起伏

There’s no crowd to please
所有人都不在乎我

I’m like a faith without a clause to believe in it
我像是空洞的信念,無人信任

And if all the world was smiling
假如全世界充滿歡樂愉悅的氣氛

I would only ever want to see you frown
我只會想妳是否開心

You know they can sail away in sunsets
妳知道嗎 ? 他們在灑落的夕陽下出遊

We’ll be right here stranded on the ground
而我們卻擱淺在陸上

Just happy to be found
不過我們發現了屬於我們的平凡中的幸福

You make me feel so beautiful
因為妳,我感受到人生是如此美好

Nowhere else in the world I wanna be
我不再想去世界任何一方

You make me feel so beautiful
因為妳,我感受到人生是如此美好

I have lost my illusions
我已將我的幻想遺忘

I have drowned in your words
我已沉浸在妳的話語之中

I have left my confusion to a cynical world
將我的困惑留在憤世嫉俗的世界

I am throwing myself at things I don’t understand
我把自己陷入未知的環境中

Discover enlightenment holding your hand
但我緊握妳的雙手找尋啟蒙

You are … So Beautiful
妳是 … 如此的美好

Yeah darlin’ you know!
親愛的,妳一定明白的 !

That you make me feel so beautiful
因為妳,讓我感受到人生是如此的美好


留言

這個網誌中的熱門文章

私囊 Me in My Bag: 100位倫敦人解囊分享.創意輸出

3/30, 上水採購小摺記

連呼吸都會痛